NIEUWS
‘Mijn zoontje voelt zich speciaal bij Zwemschool VetCool’
‘We zijn bij Zwemschool VetCool terechtgekomen via vrienden van mij. Een vriendin van mij heeft een zoon van inmiddels 10 jaar oud en die leste daar ook. Als je niet lang naar zwemles wilt en geen 2,5 jaar bezig wilt zijn dan is dit echt dé zwemschool. Bij VetCool zwemmen ze langer per les, maar mijn zoon heeft daardoor binnen een jaar A en B gehaald. Ik ben daar dus eigenlijk terechtgekomen door de vele positieve reacties van andere mensen. C gaat hij later halen, het is op dit moment heel druk voor hem.’
De keuze
‘Vooral de kleine groepjes bij de zwemschool spraken me aan. Ze nemen er de tijd om heel veel persoonlijke aandacht te geven en letten per kind op de dingen die al goed gaan, maar ook de verbeterpunten. Ik vind het lekker dat ze die 1,5 uur per week nemen om te zwemmen. Als je vrij zwemt, zwem je net zo lang, of vaak langer. Ik denk als je voor A, B en C gaat, dat je binnen 1,5 jaar je diploma’s zou kunnen hebben. Die lange lessen zorgen er juist voor dat hun uithoudingsvermogen en conditie verbetert. Er is verder heel veel keuze in de lestijden. Je hebt vroege lessen, maar ook later op de dag kan. Mijn zoontje ging zelf van 16.00 tot 17.30 uur. Dat sluit mooi aan op mijn werk- en zijn schooltijden.’
De sfeer bij de zwemschool
‘Als ouder mocht je niet zelf bij de zwemles blijven. Je zet ze af en de laatste tien minuten mag je komen kijken. Het fijnste aan de sfeer bij Vet Cool vind ik hoe persoonlijk het is. Ze kennen de kinderen en ze weten precies welke ouder bij welk kind hoort. Aan het einde van de les krijg je als ouder uitleg over hoe je kind het heeft gedaan en waar ruimte is voor verbetering. Je bent gewoon geen nummertje, dat vind ik zo belangrijk.’
Ervaring
‘Hij vond het lessen superleuk. Hij ging altijd met veel plezier heen. Hij vond de kleine groepjes, van ongeveer negen kinderen, ook fijn. De zwemjuffen en -meesters waren soms streng wanneer dat moest, maar heel vaak ook heel lief. Tussendoor kregen ze dan momenten om even te spelen, dan mochten ze gewoon even kind zijn. Daarna was het weer volle concentratie en lessen. Ik vond dat een hele goede methode. Na de lessen was hij heel moe en kon je hem gewoon lekker naar bed brengen. Hoe langer hij aan het lessen was, hoe beter hij ertegen kon. In het begin was hij echt kapot na de les, maar hoe langer hij leste, hoe beter het ging. Na drie maanden verbeterde dat een hoop en had hij ook nog wel eens de energie om buiten te spelen. De conditie wordt goed opgebouwd tijdens de zwemlessen.’
Aanbeveling
‘Ik vind het er heel fijn. Ze kijken naar het kind als individu en stellen privéles beschikbaar waarbij nét dat beetje extra aandacht gegeven wordt. Zo’n les is dan met 2 of 3 kindjes. Je bent niet drie jaar aan het kachelen met je kind naar de zwemschool. Ze gaan tijdens de les ook gelijk het diepe in, letterlijk. De zwemjuffen en -meesters focussen op de individuele verbeterpunten, ondanks dat ze met een groepje van negen kinderen werken. Mijn zoontje voelt zich er speciaal en dat is een fijn gevoel.’